Warzywa sezonowe przygotowane do pieczenia

Luty i marzec to dla wielu osób niezbyt atrakcyjne miesiące, które ciągną się w nieskończoność. Długie noce, krótkie dni i kiepska pogoda potrafią skutecznie przeciągnąć zimowy marazm. Jeśli i Ciebie dotyka ten problem, zadbaj o lepsze samopoczucie za pomocą zdrowej diety, najlepiej bogatej w produkty sezonowe. Chociaż mogłoby się wydawać, że w tym okresie jest ich jak na lekarstwo, to jednak w kalendarzu sezonowości warzyw i owoców można się dopatrzyć całkiem ciekawych pozycji!

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego warto jeść owoce i warzywa sezonowe,
  • na jakie owoce i warzywa sezon przypada w lutym i w marcu,
  • jak najłatwiej zadbać o obecność sezonowych warzyw w diecie.

Dieta bogata w sezonowe warzywa i owoce jest możliwa przez cały rok, nawet zimą i wczesną wiosną. Zanim jednak wybierzesz się do sklepu czy na targ, sprawdź, które produkty są najsmaczniejsze w lutym i marcu – i to właśnie je wybieraj do swoich posiłków.

Owoce i warzywa sezonowe – dlaczego warto je jeść?

Nie ulega wątpliwości, że sezonowe warzywa w diecie gwarantują najlepszy smak i najwyższą zawartość składników odżywczych. Ale dlaczego jeszcze warto kupować właśnie to, na co akurat jest sezon? Sprawdź:

  • Zdrowie

Jeśli produkt jest uprawiany we właściwej dla niego porze w odpowiednich warunkach, jest bogaty we wszystkie naturalne składniki odżywcze, niezwykle cenne dla Twojego zdrowia. Dodatkowo sezonowe owoce i warzywa, które pochodzą od lokalnych dostawców, nie muszą znosić długich podróży, więc nie tracą właściwości odżywczych podczas transportu.

  • Łatwa dostępność

Warzywa sezonowe są dostępne w wielu miejscach, dzięki czemu masz większy wybór i tracisz mniej czasu na poszukiwanie konkretnych produktów.

  • Ochrona środowiska

Sezonowe warzywa, o ile pochodzą z lokalnych źródeł, nie muszą przechodzić długiego transportu, aby dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Dlatego kupowanie ich nie wiąże się z dużym zużyciem paliwa, a co za tym idzie – zanieczyszczeniem środowiska. Dodatkowo nie ma potrzeby konserwowania ich chemicznie – pomijany jest zatem proces, który przyczynia się do emisji szkodliwego dwutlenku węgla.

Kalendarz sezonowości warzyw i owoców – luty i marzec

Na jakie produkty zwracać uwagę podczas zakupów, aby wybierać te, na które właśnie jest sezon? W lutym warto jeść przede wszystkim:

  • warzywa liściaste – cykorię, roszponkę, endywię,
  • warzywa kapustne – kapustę włoską, białą i czerwoną, brukselkę, jarmuż, kalarepę,
  • warzywa korzeniowe i cebulowe – por, pietruszkę, brukiew, rzodkiew białą, marchew, buraka ćwikłowego, seler, cebulę, czosnek,
  • warzywa bulwiaste – ziemniaki,
  • owoce – jabłka, gruszki,
  • dynię.

W marcu, który jest już miesiącem przejściowym między zimą a wiosną, w Twoim jadłospisie powinny się znaleźć produkty podobne jak w lutym – z pominięciem warzyw liściastych. W tym czasie warto za to wprowadzić do menu nieco mniej popularny produkt, jakim jest topinambur.

Warzywa i owoce sezonowe w diecie pudełkowej

Wiesz już, jakie owoce i warzywa sezonowe warto jeść w lutym i w marcu. Ale co jeśli jesteś zbyt zapracowany, żeby móc sobie pozwolić na wycieczki po targach i skrupulatne ustalanie jadłospisu? W końcu jeśli chcesz jeść zdrowo i wybierać tylko najświeższe produkty, te czynności mogą Ci zabierać bardzo dużo czasu! A może nie masz nic przeciwko chodzeniu po sklepach, ale gdy już docierasz do domu z wielką siatką ziemniaków czy ogromną główką kapusty, to nie masz pojęcia, co ciekawego z nich wyczarować?

Rozwiązaniem jest dieta pudełkowa. Jeśli postawisz na Nice To Fit You, będziesz mieć do wyboru aż 6 rodzajów diet – a w każdej z nich znajdziesz posiłki na bazie sezonowych owoców i warzyw. Co więcej, to Ty decydujesz, jakie dania pojawią się z samego rana pod Twoimi drzwiami. To możliwe dzięki sprytnym pakietom, w ramach których z łatwością wybierzesz dla siebie dowolne dania z różnych diet bazowych.

Regularne jedzenie zdrowych sezonowych warzyw i owoców jeszcze nigdy nie było prostsze! Sprawdź ofertę NTFY i ciesz się swoimi ulubionymi posiłkami z niezawodną dostawą dokładnie tam, gdzie chcesz.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDieta a wypadanie włosów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here